14 juni 2010

Traktortårta till Hampus

Det här var en utmaning, kul som attan!
Som bottnar har jag Madeirakaka från Dekorera Mera . Sedan är det hallon, vit chokladmousse och hallomousse emellan. Spacklad och fodrad med vit chokladfrosting som jag hittade hos Baka baka liten kaka.
Täckt med marsipan. Dekorationer i marsipan och flowerpaste. Hjulen är gjorda av madeirakaka, chokladsmörkräm och marsipan. Spritsat gräs av Cream Cheese frosting med grön pastafärg.
Grattis Hampus som blir 3 idag!!

5 kommentarer:

  1. Jisses vilka fina tårtor du gör, ringer dig i mars nästa år ;-) dottern vill ha en Hannah Montana tårta då :-) Ha det bra Hälsningar Malin, ytterligare en gotlänning :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra tårtor du gör!
    Men - hur hänger det där ihop!!!???
    Du begriper nog vad jag menar om du klurar ut vem jag är! hihihi

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det en skum kombo :) Min förebild har du här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.914717

    SvaraRadera
  4. En duktig tårtmakerska här ja! Kul att göra hela tårtan som en traktor! Jag har precis börjat modellera figurer men måste absolut prova att göra hela tårtor som figurer någon gång :)

    SvaraRadera
  5. @KakaPåKaka: Tack! Jodu, det var en utmaning som hette duga. Trodde inte alls att det var möjligt först, men sen var jag ju bara tvungen att prova...och det gick ju :D

    SvaraRadera